7 apr 2025

- 3 min

Hoe Formuleer je een Heldere Boodschap als Coach?

Quint Verkoeijen

Oprichter Design Bewust

Hand die een lamp vasthoud om te laten zien dat de persoon een goed idee heeft

Wat heb je mij te bieden? Wat heb ik eraan?

Dat zijn vragen waar bezoekers op jouw website direct een antwoord op verwachten. Niet omdat je geen waarde biedt. Niet omdat je niet goed bent in je vak. Maar omdat je boodschap… gewoon nog niet helder (genoeg) is.

Als mensen moeten gissen naar wat je doet of voor wie het is, haken ze af.

'If you confuse, you lose'.
Dus onthoud: verwarring = afhaken.

Een heldere boodschap converteert

Stel je voor dat iemand op je website komt en binnen 5 seconden denkt:

"Dit is precies wat ik nodig heb, yes!”. Zodra een bezoeker dat denkt, heb je de aandacht. Dan blijven ze hangen op je website. Dát is de kracht van een heldere boodschap. Zodra een bezoeker dat gevoel krijgt, gaat die pas écht naar je website kijken.

En dat levert wellicht meer op dan je denkt:



Je klanten snappen direct wat je doet

Geen vaag verhaal. Geen jargon. Gewoon: dit is het probleem dat jij oplost, voor deze groep mensen.

Op deze manier filter je direct alle bezoekers weg die geen behoefte hebben aan jouw aanbod. Je hebt liever 100 bezoekers die graag bij je aankloppen, dan 10.000 bezoekers die niet echt geïnteresseerd zijn, toch?

Een heldere boodschap werkt als een filter

Je trekt klanten aan die echt bij jou en je werkwijze passen. Een heldere boodschap wordt met een concrete doelgroep in het achterhoofd geformuleerd. Leads met interesse in je aanbod denken niet langer “hmm.. ik weet niet of dit de coach voor mij is” als gevolg van verwarring.

Je legt je aanbod makkelijker uit



Of je nu op een netwerkborrel staat of je salespagina schrijft: je weet wat je moet zeggen.

De kracht van een helder verhaal zit hem in de herhaling. Zodra je boodschap helder is, weet jij altijd wat je te bieden hebt. Zonder het gevoel te hebben dat je mensen iets probeert aan te smeren.

Je verkoopt meer, aan mensen die het echt willen



Mensen voelen zich aangesproken en nemen actie. Zonder dat jij hoeft te pushen of te overtuigen. Jij houdt ook niet van verkopen toch? Coaching diensten zouden niet 'verkocht' moeten worden in de traditionele zin. De juiste mensen zouden bij de juiste hulp terecht moeten komen, het liefst op automatische piloot. Dat zou de meeste impact maken.

Je voorkomt verwarring (en verwarring stoot af)

Hoe meer je bezoeker moet nadenken, hoe sneller die bij je concurrenten op de website terecht komt.

Je boodschap resoneert met je doelgroep

Jouw ideale klanten voelen zich gezien, gehoord en begrepen. Ze denken: “Eindelijk iemand die mij snapt.” Als jij met een persoonlijk probleem zit, wil je toch ook geholpen worden door iemand die dat probleem écht begrijpt?

Oke… leuk een aardig, maar hoe doe je dit dan?

Goede vraag. Pak je website er eens bij en vraag jezelf af: wat lees ik? Wat communiceert dit naar mijn doelgroep? Hoe vatten ze dit op? Kan dit anders worden geïnterpreteerd dan ik bedoel?

Begin hier met het verbeteren van je teksten:

Leg direct uit welk probleem je oplost

De eerste zin die je bezoekers lezen bepaald of ze blijven scrollen, dus vertel direct welk probleem jij oplost. Zolang het duidelijk is waar je je klanten mee helpt, zit je goed. Je kan het direct en helder verwoorden, maar een creatieve vleug toevoegen kan geen kwaad. Zo lang het maar duidelijk is wat je doet. Bijvoorbeeld: ‘Ouder worden hoeft geen einde te zijn, het kan een begin zijn’.

Leg uit HOE je dat probleem oplost

Bijvoorbeeld: ‘Persoonlijke coaching voor vrouwen tussen de 30 en 40 jaar, om helderheid te krijgen, te groeien en zich krachtig genoeg te voelen om de lessen uit het verleden te verbinden met de mogelijkheden van de toekomst.’



Maak de volgende stap voor je bezoeker vanzelfsprekend

Deze derde stap is de belangrijkste. Als het duidelijk is welk probleem je oplost en hoe je dat probleem oplost, is de volgende vraag: wat moet ik doen? Welke actie kan ik zetten? Je geeft antwoord op deze vraag door een knop te gebruiken.

Deze knop heeft een groot contrast; hij valt op. De tekst op de knop maakt het voor de lezer super makkelijk: je potentiële klant weet precies wat de volgende stap is. Gebruik bijvoorbeeld een knop met de tekst 'Plan nu een kennismaking'. 'Schrijf je in voor de cursus', of 'Spreek een adviseur' zijn ook voorbeelden van duidelijke call to actions.

Tips voor het formuleren van je boodschap

Gebruik simpele woorden. Korte zinnen. Vermijd moeilijke termen en jargon. Test het eens: als een 12-jarige jouw homepagina leest, snapt die dan wat jij doet? Je hoeft niemand te overtuigen – alleen aan te spreken. Door de juiste mensen aan te spreken, vervang je overtuigen met verbinden. Ik kan je nu alvast verklappen: verbinding converteert. Je trekt automatisch de juiste mensen aan. Je wordt een gids, geen verkoper.

Dat voelt ook veel fijner. Dus stel jezelf deze vraag: hoe helder is mijn boodschap? Weet ik wat ik te bieden heb en kan ik dat in simpele woorden uitleggen?

Als je nu voelt dat er werk aan de winkel is, mooizo! Jij weet als geen ander dat bewustwording altijd de eerste stap is. Neem eens de tijd om naar je website te kijken. Je toekomstige klanten zullen je dankbaar zijn :).

Wil je een coaching website die helder en overtuigend is?


Heb je nog geen website? Of zoek je hulp bij het verhelderen van je boodschap?

Ik help coaches en therapeuten om hun website en woorden af te stemmen op de mensen die ze het liefst helpen.

Neem gerust contact op.

Bewuste groetjes,

Quint

7 apr 2025

- 3 min

Hoe Formuleer je een Heldere Boodschap als Coach?

Quint Verkoeijen

Oprichter Design Bewust

Hand die een lamp vasthoud om te laten zien dat de persoon een goed idee heeft

Wat heb je mij te bieden? Wat heb ik eraan?

Dat zijn vragen waar bezoekers op jouw website direct een antwoord op verwachten. Niet omdat je geen waarde biedt. Niet omdat je niet goed bent in je vak. Maar omdat je boodschap… gewoon nog niet helder (genoeg) is.

Als mensen moeten gissen naar wat je doet of voor wie het is, haken ze af.

'If you confuse, you lose'.
Dus onthoud: verwarring = afhaken.

Een heldere boodschap converteert

Stel je voor dat iemand op je website komt en binnen 5 seconden denkt:

"Dit is precies wat ik nodig heb, yes!”. Zodra een bezoeker dat denkt, heb je de aandacht. Dan blijven ze hangen op je website. Dát is de kracht van een heldere boodschap. Zodra een bezoeker dat gevoel krijgt, gaat die pas écht naar je website kijken.

En dat levert wellicht meer op dan je denkt:



Je klanten snappen direct wat je doet

Geen vaag verhaal. Geen jargon. Gewoon: dit is het probleem dat jij oplost, voor deze groep mensen.

Op deze manier filter je direct alle bezoekers weg die geen behoefte hebben aan jouw aanbod. Je hebt liever 100 bezoekers die graag bij je aankloppen, dan 10.000 bezoekers die niet echt geïnteresseerd zijn, toch?

Een heldere boodschap werkt als een filter

Je trekt klanten aan die echt bij jou en je werkwijze passen. Een heldere boodschap wordt met een concrete doelgroep in het achterhoofd geformuleerd. Leads met interesse in je aanbod denken niet langer “hmm.. ik weet niet of dit de coach voor mij is” als gevolg van verwarring.

Je legt je aanbod makkelijker uit



Of je nu op een netwerkborrel staat of je salespagina schrijft: je weet wat je moet zeggen.

De kracht van een helder verhaal zit hem in de herhaling. Zodra je boodschap helder is, weet jij altijd wat je te bieden hebt. Zonder het gevoel te hebben dat je mensen iets probeert aan te smeren.

Je verkoopt meer, aan mensen die het echt willen



Mensen voelen zich aangesproken en nemen actie. Zonder dat jij hoeft te pushen of te overtuigen. Jij houdt ook niet van verkopen toch? Coaching diensten zouden niet 'verkocht' moeten worden in de traditionele zin. De juiste mensen zouden bij de juiste hulp terecht moeten komen, het liefst op automatische piloot. Dat zou de meeste impact maken.

Je voorkomt verwarring (en verwarring stoot af)

Hoe meer je bezoeker moet nadenken, hoe sneller die bij je concurrenten op de website terecht komt.

Je boodschap resoneert met je doelgroep

Jouw ideale klanten voelen zich gezien, gehoord en begrepen. Ze denken: “Eindelijk iemand die mij snapt.” Als jij met een persoonlijk probleem zit, wil je toch ook geholpen worden door iemand die dat probleem écht begrijpt?

Oke… leuk een aardig, maar hoe doe je dit dan?

Goede vraag. Pak je website er eens bij en vraag jezelf af: wat lees ik? Wat communiceert dit naar mijn doelgroep? Hoe vatten ze dit op? Kan dit anders worden geïnterpreteerd dan ik bedoel?

Begin hier met het verbeteren van je teksten:

Leg direct uit welk probleem je oplost

De eerste zin die je bezoekers lezen bepaald of ze blijven scrollen, dus vertel direct welk probleem jij oplost. Zolang het duidelijk is waar je je klanten mee helpt, zit je goed. Je kan het direct en helder verwoorden, maar een creatieve vleug toevoegen kan geen kwaad. Zo lang het maar duidelijk is wat je doet. Bijvoorbeeld: ‘Ouder worden hoeft geen einde te zijn, het kan een begin zijn’.

Leg uit HOE je dat probleem oplost

Bijvoorbeeld: ‘Persoonlijke coaching voor vrouwen tussen de 30 en 40 jaar, om helderheid te krijgen, te groeien en zich krachtig genoeg te voelen om de lessen uit het verleden te verbinden met de mogelijkheden van de toekomst.’



Maak de volgende stap voor je bezoeker vanzelfsprekend

Deze derde stap is de belangrijkste. Als het duidelijk is welk probleem je oplost en hoe je dat probleem oplost, is de volgende vraag: wat moet ik doen? Welke actie kan ik zetten? Je geeft antwoord op deze vraag door een knop te gebruiken.

Deze knop heeft een groot contrast; hij valt op. De tekst op de knop maakt het voor de lezer super makkelijk: je potentiële klant weet precies wat de volgende stap is. Gebruik bijvoorbeeld een knop met de tekst 'Plan nu een kennismaking'. 'Schrijf je in voor de cursus', of 'Spreek een adviseur' zijn ook voorbeelden van duidelijke call to actions.

Tips voor het formuleren van je boodschap

Gebruik simpele woorden. Korte zinnen. Vermijd moeilijke termen en jargon. Test het eens: als een 12-jarige jouw homepagina leest, snapt die dan wat jij doet? Je hoeft niemand te overtuigen – alleen aan te spreken. Door de juiste mensen aan te spreken, vervang je overtuigen met verbinden. Ik kan je nu alvast verklappen: verbinding converteert. Je trekt automatisch de juiste mensen aan. Je wordt een gids, geen verkoper.

Dat voelt ook veel fijner. Dus stel jezelf deze vraag: hoe helder is mijn boodschap? Weet ik wat ik te bieden heb en kan ik dat in simpele woorden uitleggen?

Als je nu voelt dat er werk aan de winkel is, mooizo! Jij weet als geen ander dat bewustwording altijd de eerste stap is. Neem eens de tijd om naar je website te kijken. Je toekomstige klanten zullen je dankbaar zijn :).

Wil je een coaching website die helder en overtuigend is?


Heb je nog geen website? Of zoek je hulp bij het verhelderen van je boodschap?

Ik help coaches en therapeuten om hun website en woorden af te stemmen op de mensen die ze het liefst helpen.

Neem gerust contact op.

Bewuste groetjes,

Quint

7 apr 2025

- 3 min

Hoe Formuleer je een Heldere Boodschap als Coach?

Quint Verkoeijen

Oprichter Design Bewust

Hand die een lamp vasthoud om te laten zien dat de persoon een goed idee heeft

Wat heb je mij te bieden? Wat heb ik eraan?

Dat zijn vragen waar bezoekers op jouw website direct een antwoord op verwachten. Niet omdat je geen waarde biedt. Niet omdat je niet goed bent in je vak. Maar omdat je boodschap… gewoon nog niet helder (genoeg) is.

Als mensen moeten gissen naar wat je doet of voor wie het is, haken ze af.

'If you confuse, you lose'.
Dus onthoud: verwarring = afhaken.

Een heldere boodschap converteert

Stel je voor dat iemand op je website komt en binnen 5 seconden denkt:

"Dit is precies wat ik nodig heb, yes!”. Zodra een bezoeker dat denkt, heb je de aandacht. Dan blijven ze hangen op je website. Dát is de kracht van een heldere boodschap. Zodra een bezoeker dat gevoel krijgt, gaat die pas écht naar je website kijken.

En dat levert wellicht meer op dan je denkt:



Je klanten snappen direct wat je doet

Geen vaag verhaal. Geen jargon. Gewoon: dit is het probleem dat jij oplost, voor deze groep mensen.

Op deze manier filter je direct alle bezoekers weg die geen behoefte hebben aan jouw aanbod. Je hebt liever 100 bezoekers die graag bij je aankloppen, dan 10.000 bezoekers die niet echt geïnteresseerd zijn, toch?

Een heldere boodschap werkt als een filter

Je trekt klanten aan die echt bij jou en je werkwijze passen. Een heldere boodschap wordt met een concrete doelgroep in het achterhoofd geformuleerd. Leads met interesse in je aanbod denken niet langer “hmm.. ik weet niet of dit de coach voor mij is” als gevolg van verwarring.

Je legt je aanbod makkelijker uit



Of je nu op een netwerkborrel staat of je salespagina schrijft: je weet wat je moet zeggen.

De kracht van een helder verhaal zit hem in de herhaling. Zodra je boodschap helder is, weet jij altijd wat je te bieden hebt. Zonder het gevoel te hebben dat je mensen iets probeert aan te smeren.

Je verkoopt meer, aan mensen die het echt willen



Mensen voelen zich aangesproken en nemen actie. Zonder dat jij hoeft te pushen of te overtuigen. Jij houdt ook niet van verkopen toch? Coaching diensten zouden niet 'verkocht' moeten worden in de traditionele zin. De juiste mensen zouden bij de juiste hulp terecht moeten komen, het liefst op automatische piloot. Dat zou de meeste impact maken.

Je voorkomt verwarring (en verwarring stoot af)

Hoe meer je bezoeker moet nadenken, hoe sneller die bij je concurrenten op de website terecht komt.

Je boodschap resoneert met je doelgroep

Jouw ideale klanten voelen zich gezien, gehoord en begrepen. Ze denken: “Eindelijk iemand die mij snapt.” Als jij met een persoonlijk probleem zit, wil je toch ook geholpen worden door iemand die dat probleem écht begrijpt?

Oke… leuk een aardig, maar hoe doe je dit dan?

Goede vraag. Pak je website er eens bij en vraag jezelf af: wat lees ik? Wat communiceert dit naar mijn doelgroep? Hoe vatten ze dit op? Kan dit anders worden geïnterpreteerd dan ik bedoel?

Begin hier met het verbeteren van je teksten:

Leg direct uit welk probleem je oplost

De eerste zin die je bezoekers lezen bepaald of ze blijven scrollen, dus vertel direct welk probleem jij oplost. Zolang het duidelijk is waar je je klanten mee helpt, zit je goed. Je kan het direct en helder verwoorden, maar een creatieve vleug toevoegen kan geen kwaad. Zo lang het maar duidelijk is wat je doet. Bijvoorbeeld: ‘Ouder worden hoeft geen einde te zijn, het kan een begin zijn’.

Leg uit HOE je dat probleem oplost

Bijvoorbeeld: ‘Persoonlijke coaching voor vrouwen tussen de 30 en 40 jaar, om helderheid te krijgen, te groeien en zich krachtig genoeg te voelen om de lessen uit het verleden te verbinden met de mogelijkheden van de toekomst.’



Maak de volgende stap voor je bezoeker vanzelfsprekend

Deze derde stap is de belangrijkste. Als het duidelijk is welk probleem je oplost en hoe je dat probleem oplost, is de volgende vraag: wat moet ik doen? Welke actie kan ik zetten? Je geeft antwoord op deze vraag door een knop te gebruiken.

Deze knop heeft een groot contrast; hij valt op. De tekst op de knop maakt het voor de lezer super makkelijk: je potentiële klant weet precies wat de volgende stap is. Gebruik bijvoorbeeld een knop met de tekst 'Plan nu een kennismaking'. 'Schrijf je in voor de cursus', of 'Spreek een adviseur' zijn ook voorbeelden van duidelijke call to actions.

Tips voor het formuleren van je boodschap

Gebruik simpele woorden. Korte zinnen. Vermijd moeilijke termen en jargon. Test het eens: als een 12-jarige jouw homepagina leest, snapt die dan wat jij doet? Je hoeft niemand te overtuigen – alleen aan te spreken. Door de juiste mensen aan te spreken, vervang je overtuigen met verbinden. Ik kan je nu alvast verklappen: verbinding converteert. Je trekt automatisch de juiste mensen aan. Je wordt een gids, geen verkoper.

Dat voelt ook veel fijner. Dus stel jezelf deze vraag: hoe helder is mijn boodschap? Weet ik wat ik te bieden heb en kan ik dat in simpele woorden uitleggen?

Als je nu voelt dat er werk aan de winkel is, mooizo! Jij weet als geen ander dat bewustwording altijd de eerste stap is. Neem eens de tijd om naar je website te kijken. Je toekomstige klanten zullen je dankbaar zijn :).

Wil je een coaching website die helder en overtuigend is?


Heb je nog geen website? Of zoek je hulp bij het verhelderen van je boodschap?

Ik help coaches en therapeuten om hun website en woorden af te stemmen op de mensen die ze het liefst helpen.

Neem gerust contact op.

Bewuste groetjes,

Quint

Hulp nodig om te verbinden met je doelgroep?

Hulp nodig om te verbinden met je doelgroep?

Hulp nodig om te verbinden met je doelgroep?